Geen verandering koopgedrag biologische consument

3 08 2011

Natuurrampen, risicovolle technologieën, voedselschandalen – dit heeft allemaal effect op het ecosysteem en dus op de mensen. Drastische veranderingen in het consumentengedrag zijn echter nauwelijks zichtbaar Zo luidt de conclusie van de voor de zesde keer uitgevoerde internationale ‘Green Brands Studie’. In de studie worden de meningen van consumenten ten aanzien van milieuvraagstukken en hun perceptie over bedrijven en producten vastgesteld. Dit keer zijn in totaal meer dan 9000 consumenten in Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, de Verenigde Staten, India, China, Brazilië en Australië geïnterviewd.

De grootste hindernis voor het kopen van groene producten is de prijs. 83 procent van de respondenten in Duitsland gaat ervan uit dat groene producten duurder zijn dan vergelijkbare producten. 43 procent van de consumenten geeft aan bereid te zijn om tot tien procent meer te betalen. Meer dan een derde toont geen bereidheid om hogere prijzen te betalen voor groene producten. In een groot deel van opkomende economieën zoals China, India en Brazilië, lijkt het beperkte aanbod aan groene producten juist de grootste hindernis te zijn.

bron: onderzoek Green Brands 2011


Acties

Information

Plaats een reactie